Tady jsou jednotlivá povolání
WARRIOR
Bojovníci jsou přítomni na všech bojištích světa WarCraftu.
Tak dlouho, dokud budou planout válečné konflikty, budou pěší
vojáci nutností. Horda i Aliance zaměstnává Bojovníky, kteří
tvoří hlavní část jejich ozbrojených sil. Jejich síla, charakteri-
stická těžká brnění a zručnost se zbraněmi je proslavily na
všech frontách, kde je denně prolévána krev.
Bojovník je guru boje na blízko (melee) ve World of WarCraft.
Jsou nejlepšími adepty na "tank" postavu pro svou partu.
Mohou vybírat z pestré palety všemožných zbraní. Další
zajímavou věcí, kterou Bojovníci disponují, jsou pokřiky. Ty
mohou dočasně zvýšit svým spolubojovníkům některé
statistiky. Mají také různé druhy Postojů, které využívají pro
různé situace a které se dají využít jak při osamoceném hraní,
tak při hře v partě.
WARLOCK
Čarodějové byli dříve Mágy, kteří ale příliš zabředli do používání
démonické magie. Pohlceni touhou po vědomostech temných
kouzel se nevědomky nechali přikovat ke kořenům světa
démonů.
Hráči, kteří hledají povolání vyžadující chvíli na zvládnutí a
které je na druhou stranu velice různorodé, měli by se na
Čaroděje podívat blíže. Na prvním místě schopností Warlocka je
umění vyvolávání magických pomocníků (summoning), kteří
za něj pak položíživot. Aby nemusel být závislý jen na svém
petovi a mohl si také zabojovat, vlastní Čaroděj nemálo
útočných a jiných kouzel. Na většinu z nich potřebuje pouze
Manu, jsou ale i kouzla, k jejichž provedení je třeba vlastnit
vysáté duše nepřátel (Soul Shards). Ty mají i jiná využití -
můžete z nich například vyrobit mocné kameny, které dáte
svým přátelům a když pak taková postava zemře, kámen ji
okamžitě navrátí k životu.
ŠAMAN
Šamani jsou duchovními vůdci svých kmenů a klanů. Pomocí
komunikace s duchy, vidí do budoucnosti a vedou svůj lid během
nejtěžších časů. Již mnoho nepřátel udělalo tu chybu, že je díky
jejich moudrosti a vyrovnanosti považovali za pacifisty. Když
jsou napadeni, dokážou se Šamani bránit řadou nejrůznějších sil,
které čerpají z přírody, se kterou jsou duchovně spojeni.
Šaman je vedlejší léčitelské povolání (například oproti Knězi) s
velkým repertoárem různých kouzel a možností. Šamani jsou v
partách oblíbení především díky svým Totemům, které dodávají
všem členům party rozličné bonusy. Šaman používá čtyři druhy
Totemů: Vzdušné, Zemní, Ohnivé a Vodní. Jednou z
nejdůležitějších částí hry za Šamana je naučit se, který Totem
se vyplatí používat při které situaci.
Šaman je podobné povolání jako Paladin, jen nemůže nosit
Zbroje jako Paladin, proto se tolik nehodí k boji.
DRUID
Druid je povoláním přírody a proto také využívá všech jejích
výhod. O povolání Druida můžete přemýšlet jako o jakémsi
ninjovi, mistrovi prostředí, ve kterém se pohybuje. Druid může
používat všemožné prostředky, které mu příroda nabízí a s její
pomocí je například schopen léčit své spolubojovníky. Cílem
Druidů je vyhledat všechny, kdo zraňují přírodu a dovést je k spravedlnosti.
Druid je jakýmsi všeumělem. Různé formy, do kterých se může
proměnit mu dodávají různé ability a spolu s nimi se mění i styl
hry. Druid může bojovat, léčit používat "buff" kouzla, plížit se
ve stínech a dělat mnoho dalších věcí, což z něj dělá jedno z nejvšestrannějších povolání ve hře. Když se navíc s Druidem
zapojíte do některé z profesí, získá vaše postava takové
množství možností, že vás nikdy neomrzí.
PRIEST
Kněz je mistem v léčivé magii, a kontrole nenávisti. Jiná
Povolání, jako je například Šaman, Druid nebo Paladin mohou .
také léčit, ale nikdo v této disciplíně nevyniká, tak jako Kněz.
Kněží mají navíc možnost oživit zabitého spojence. Tuto
možnost mají i Šaman a Paladin. I Čaroděj (warlock) .
má schopnost oživování, ten k ní ale potřebuje předměty
zvané Soul Stones. Kněz disponuje Buff Kouzly, která pomáhají
celé partě. Může také na vyšších levelech převzít kontrolu nad
některými humanoidními nepřáteli, stejně jako nad postavami .
nepřátelských hráčů.
HUNTER
Azeroth je domovem mnoha různých zvířat. Jedno mají ale
všechna zvířata společné. Každé stvoření je zvláštním
spojením spjato s Lovci. Lovci mohou stopovat, krotit a zabít
mnohá zvířata včetně nejrůznějších šelem, které se v divočině
pohybují. Přestože se spoléhají především na luky a střelné
zbraně, jejich nejsilnějšími zbraněmi jsou právě jejich zvířecí
mazlíčkové (pets).
Každé zvíře je něčím unikátní. Lovec své zkrocené zvíře vede
a zadává mu příkazy. Tím se z Lovce a jeho mazlíčka stává
nerozlučná dvojice. Lovec bez zvířete je jako Bojovník beze
zbraní. Jak Lovec věnuje svému zvířeti čas a energii, zvíře
postupně sílí a poznává mnohem lépe svého pána. Pokud ale
Lovec své zvíře zanedbává (např. mu nedá najíst), jejich
vzájemný vztah postupně vychladne a v konečné fázi na něj .
může mazlíček dokonce zaútočit.
MAGE
Povolání Mága ve World of WarCraft je typickým
kouzelnickým povoláním. Specializuje se především na Ledová
a Ohnivá kouzla. Mág je také schopen zakouzlit mnohá
podpůrná kouzla, která pomáhají jak jemu, tak i partě, které
je členem. Díky své kouzelnické povaze je ale velmi zranitlený
a proto by měl být v partě s bojovnickými charaktery.
PALADIN
Paladin je svatým bojovníkem a obávaným protivníkem na všech
bojištích. Vrhá se do žáru bitev posílen odvahou a svatými
schopnostmi. Bojuje za svou zem a za dobro. Nemrtvé a veškeré
zlo rozdrtí svým kladivem. Zvyšuje ability svých přátel svými
aurami a svatými pečetěmi a když vypadá situace ztracená a
beznadějná, Paladin posvětí padlé Svatým Světlem. Najednou
jsou zdraví a silní a spolu zniční všechny nepřátele, kteří se jim
postaví do cesty.
Paladiny se mohou stát pouze Lidé a Trpaslíci. Žádná z ras
Hordy tuto možnost nemá. Podobně jako žádná z ras Aliance
nemůže zakusit povolání Šamana.
ROGUE
Podvodníci žijí ve stínech jsou mistry ve skrývání se před zraky
svých nepřátel. Nejlépe se cítí, když nemusejí nikde jednat
přímo, žijí si své životy v ústraní a do dění se zapojí ve chvíli,
když cítí, že jim z toho poplyne nějaká výhoda. Se svými
vychytralými triky, fyzickými dovednostmi a mistrovstvím v
utajení a převlecích, nemají nikdy problém najít zaměstnání
jako mistři zlodějského, vražedného nebo špionského řemesla.
Toto povolání je navržené tak, aby umožňovalo uštědřovat
vysoké damage s použitím nejrůznějších podvodných skillů,
používáním jedů a zničujících útočných komb bojového umění.
Mohou oblékat pouze látková a kožená brnění.
Jejich bojové umění je založené na Kombech a Ukončovacích
Pohybech a fungují na podobných principech jako ve hře
stejných autorů Diablo II: Lord of Destruction, kde takto
bojuje postava Assassin.
Veškeré dotazy pište do fóra